مقالات مقالات .

مقالات

متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین

اما امروزه با افزایش میزان مشغله های زندگی، افراد فرصت مراجعه به متخصص تغذیه را ندارند. به همین منظور با گسترش فضای اینترنت آنها می توانند از خدمات رژیم درمانی آنلاین استفاده نمایند. رژیم درمانی آنلاین به این صورت است که فرد به وبسایت متخصص مورد نظر مراجعه کرده و اطلاعات خود را مانند وزن؛ قد، سن، جنسیت، بیماری و ... وارد می کند. سپس با توجه به شرایط جسمی او، یک برنامه غذایی متناسب تهیه شده و به او ارائه می شود.

رژیم درمانی چیست؟

رژیم درمانی یا تغذیه درمانی، توصیه ای پزشکی است که برای شرایط وضعیت سلامت فرد به کار می رود. رژیم درمانی فقط برای چاقی یا لاغری استفاده نمی شود، بلکه سلامت عمومی بدن مد نظر است. به طور کلی با درمان بسیاری از مشکلات داخلی بدن می توان در درمان مشکلات ظاهری نیز تاثیر زیادی مشاهده نمود.
رژیم درمانی یک اصطلاح گسترده برای استفاده علمی از تغذیه بعنوان یک درمان پیشگیرانه و رفع بیماری ها می باشد. در رژیم درمانی تمامی مواد غذایی که برای بدن شما مفید است و در به دست آوردن سلامتی به شما کمک می کند، گنجانده می شود.
رژیم درمانی یا تغذیه درمانی به افرادی که مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت، مشکلات کلیوی و ... هستند، توصیه می گردد. این افراد برای اینکه سلامتی خود را به دست آورند می توانند در کنار درمان دارویی از رژیم درمانی نیز استفاده کنند.

مزایای رژیم درمانی

مزایای رژیم درمانی عبارتند از:

• کاهش وزن ثابت و بدون عوارض
• توجه به سبک زندگی هر فرد و مطابقت با آن
• احساس سبکی، آرامش و افزایش اعتماد به نفس
• بهبود بیماری های مرتبط با چاقی و لاغری
• عدم افتادگی پوست در کاهش وزن های سنگین
• عدم استفاده از رژیم های سخت و گرسنگی طولانی مدت در روز

رژیم درمانی آنلاین چیست؟

رژیم غذایی مجموعه ای برنامه های غذایی روزانه است که هر فرد میل می کند. این برنامه شامل وعده ای اصلی و میان وعده می باشد که با توجه به شرایط جسمانی هر شخص و نیاز روزانه او به انرژی در طول روز تقسیم بندی می شود. رژیم غذایی سالم، رژیمی است که به حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن کمک کند. همچنین مواد مغذی لازم، مایعات کافی، آمینو اسید و اسیدهای چرب لازم، ویتامین ها، مواد معدنی و کالری لازم را برای بدن فراهم نماید.
با توجه به اهمیت برنامه غذایی و مشغله های افرادی که نمی توانند حضوری برای دریافت رژیم درمانی مراجعه کنند، رژیم درمانی آنلاین به کمک آنها آمده است.
رژیم درمانی آنلاین نوعی برنامه غذایی می باشد که به صورت آنلاین (اینترنتی) ارائه می شود. برای دریافت رژیم آنلاین به وبسایت متخصص مورد نظر مراجعه نموده و اطلاعاتی مانند وزن، سن، بیماری، قد و ... را تکمیل کنید. سپس بعد از آن، اطلاعات شما توسط متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین مورد بررسی قرار می گیرد و مطابق با شرایط جسمانی، برنامه غذایی مناسب به شما می دهد.

مزایای رژیم درمانی آنلاین

امروزه مشغله‌ های زندگی، کمبود وقت و عدم امکان مراجعه افراد از شهرستان باعث برتری رژیم غذایی آنلاین نسبت به حضوری شده است. رژیم درمانی آنلاین مزایای بیشتری نسبت به مراجعه حضوری دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

صرفه جویی در هزینه‌ ها

با گرفتن رژیم درمانی آنلاین دیگر نیازی به هزینه‌ های رفت و آمد تا مطب متخصص نیست. رفت و آمد برای وزن کشی، گرفتن برنامه جدید و مشاوره یکی از معضلاتی است که باعث می ‌شود نسبت به رژیم دلسرد و ناامید شویم.

صرفه جویی در زمان

در صورت وجود مشکل در برنامه غذایی نیازی به نوبت از متخصص و گذارندن زمان برای مراجعه به او نیست. تصور کنید هر بار برای اعلام وزن و گرفتن برنامه ‌ی جدید مجبور باشید به مطب مراجعه نمایید و زمان زیادی را تا رسیدن به نوبت خود در انتظار باشید.

دسترسی دائم

شما از هر جا که بخواهید تنها با یک گوشی موبایل، تبلت و … بدون محدودیت مکانی می ‌توانید به برنامه‌ ی غذایی و پشتیبان‌ های خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن پشتیبان ها در هر ساعتی از روز پاسخگوی سوالات شما از طریق تلگرام، اینستا و … هستند.

افزایش انگیزه در طول رژیم

هیچ وقت تنها نیستید و یک همراه همیشگی با خود دارید که برنامه غذایی شما را پیگیری می‌ کند و به شما انگیزه می ‌دهد. از طرفی لازم نیست از مهمانی ها و مجالس خود بگذرید. زیرا امکان جابه جایی وعده های غذایی برای شما وجود دارد و دیگر جای نگرانی نیست.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین

متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین در علم تغذیه فعالیت داشته و یا از دانش و آگاهی بالایی در مورد خواص و اهمیت مواد غذایی برخوردار است. همچنین در رژیم های غذایی تخصص دارد. یعنی امور مربوط به تغذیه و رژیم غذایی افراد را کنترل می کند. با توجه به شرایط پزشکی و نیازهای فردی، تغذیه بیمار را تغییر می دهد. متخصص تغذیه و رژیم درمانی، عادات غذایی مناسب و اصلاح عادات غذایی را در نظر می گیرد. همچنین باید به سلامتی، سبک زندگی، سن، آلرژی های احتمالی و ترجیحات غذایی افراد نیز توجه نماید.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین، رژیم و عادات غذایی فعلی شخص را بررسی می کند، به او در مورد عادات صحیح تذیه ای آموزش می دهد. همچنین تاثیر برنامه غذایی فرد را پیگیری می کند تا مطمئن شود که برنامه غذایی تجویز شده، موثر بوده است.

وظایف متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین

از جمله وظایف متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
اطلاعاتی به روز درباره علم تغذیه و روش های درمانی جدید دارد.
متخصص به تشخیص و بررسی نیازهای مراجعین می پردازد.
برنامه غذایی سالم و مناسب برای مراجعه کننده تهیه می کند.
در صورت لزوم اثرات رژیم و ایجاد تغییرات در برنامه غذایی را ارزیابی می نماید.
به بیماران کمک می کند تا بفهمند کدام غذاها، مواد مغذی مورد نیاز آنها را تامین می کند.


خدمات آنلاین و غیر حضوری متخصص تغذیه و رژیم درمانی


رژیم لاغری : متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین با توجه به شرایط و عادات غذایی مراجعین خود، بهترین رژیم لاغری را تنظیم می کند. او در تدوین این برنامه، سابقه بیماری، اصول تغذیه صحیح و سوابق رژیمی فرد را در نظر می گیرد. برخی تصور می کنند که رژیم لاغری، یک برنامه محدود کننده است. در حالی که این یک باور اشتباه است. متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین، برنامه غذایی را طوری تنظیم می کند تا همه عناصر موردنیاز بدن فرد تامین شوند. در این صورت، فرد بدون اینکه دچار کمبود مواد مغذی شود، وزن خود را کاهش دهد. با استفاده از خدمات متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین می توانید به صورت اصولی، وزن خود را کاهش دهید.

رژیم چاقی : برخی از افراد دچار کمبود وزن شدید هستند و می خواهند تا به وزن ایده آل برسند. متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین، برنامه ای برای آنها تنظیم می کند تا بتوانند در مدت کوتاهی، مواد غذایی موردنیاز بدن خود را تامین نمایند. در صورت لزوم از انواع قرص ها، شربت ها، پودر و مکمل های مجاز برای افزایش اشتها استفاده می کند. در رژیم چاقی، انواع کربوهیدرات ها، پروتئین، چربی، ویتامین، املاح و مواد معدنی و آب گنجانده می شود. متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین با توجه به ارزش غذایی مواد مختلف و میزان کالری آنها یک برنامه رژیمی مناسب تدوین می کند.

رژیم برای دوران بارداری و شیردهی : بانوانی که از رژیم بارداری و شیردهی استفاده می کنند، باید از خوردن غذاهای پر چرب و شور پرهیز کنند. متخصص تغذیه و رژیم درمانی آنلاین برنامه ای را تنظیم می کند که در آن شیر و انواع لبنیات، پروتئین، ویتامین، انواع سبزیجات، گوشت (سفید و قرمز)، ماهی، نان و حبوبات، مواد روغنی و ... وجود داشته باشند. به این ترتیب تمام عناصر موردنیاز بدن بانوان تامین می شوند و در عین حال وزن آنها هم در حد مطلوب قرار می گیرد.

رژیم درمانی : افراد مبتلا به دیابت، کبد چرب، بیماری های قلبی، بیماری های کلیوی و ... نیاز به یک رژیم غذایی خاص دارند. آنها می توانند از یک متخصص تغذیه خوب کمک بگیرند. این رژیم با توجه به وضعیت بیمار تنظیم می شود. استفاده از یک رژیم تغذیه ای اصولی می تواند سلامت بیماران را تضمین نماید.

رژیم برای رشد کودک و نوجوان : کودکان و نوجوانان برای رشد کامل به انواع مواد مغذی نیاز دارند. یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با استفاده از علم و تجربه خود می تواند رژیم مناسبی برای رشد کودکان و نوجوانان تنظیم نماید. برخی از کودکان و نوجوانان به دلایل مختلفی دچار چاقی یا لاغری هستند. این مشکل، سلامت آنها را تهدید می کند. برای رفع این مشکل باید به متخصص تغذیه مراجعه نمود.

- رژیم تغذیه ای برای سالمندان : یکی از مهم ترین نکات در دوران سالمندی، نوع و مقدار غذای آنها است. زمانی که افراد وارد دوره ی سالمندی می شوند با تغییرات فیزیولوژیک مواجه می شوند. البته این تغییرات در همه افراد یکسان نیست. افزایش سن، قوای جسمی و روحی کاهش می یابد. بسیاری از سالمندان دچار بیماری های مزمن می شوند. افرادی که تغذیه مناسبی دارند، تا حدودی می توانند از این مشکلات پیشگیری کنند. بنابراین، یک متخصص تغذیه خوب می تواند با تنظیم برنامه غذایی مناسب برای سالمندان، از شدت مشکلات آنها بکاهد.

هزینه رژیم درمانی آنلاین چقدر می باشد؟

هزینه رژیم درمانی آنلاین با توجه به تعرفه متخصص تغذیه، دوره درمانی و برنامه تهیه شده و ... تعیین می شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۸:۵۷ توسط:target موضوع: نظرات (0)