مقالات مقالات .

مقالات

حلال سولوسو چیست

برای مواد فعال، معمولاً در کنسانتره های امولسیون پذیر استفاده شوند. در پوشش ها، از آنها به عنوان حلال در کاربردهای معماری و صنعتی استفاده می شود.
حلال سولوسو معطر یکی از پنج نوع عمده فرآورده های نفتی است. روغن حلال کاربردهای گسترده ای دارد. مصرف بیشترین مقدار روغن حلال، رنگ (که به عنوان روغن حلال رنگ شناخته می شود) و به دنبال آن روغن خوراکی، جوهر چاپ، چرم، سموم دفع آفات، لاستیک، مواد آرایشی، ادویه جات، داروسازی، اجزای الکترونیکی و…. در حال حاضر، حدود 400-500 نوع حلال در بازار به فروش می رسد که در این میان روغن حلال (هیدروکربن، حلال، ترکیب بنزن) حدود نیمی از آنها را تشکیل می دهد. هیدروکربن معطر، معمولاً هیدروکربن حاوی حلقه بنزن در یک مولکول است.

سری معطرهای سولوسو دارای قابلیت های بالای تبخیر کنترل شده هستند که آنها را برای استفاده در بسیاری از کاربردهای صنعتی مانند مواد افزودنی، رنگ و پوشش ها، سموم دفع آفات، مواد مرطوب کننده و مایعات مناسب می کند. آنها در سه دامنه جوش با نوسانات مختلف در دسترس هستند. همچنین گریدهای نفتالین و فوق العاده کم نیز وجود دارد. تمام گریدهای Solvesso محصولات ExxonMobil Chemical هستند.

Aromatic Solvent C9 چیست؟
حلال سولوسو مجموعه ای از مولکول های آلی هستند که پیوندهای حلقوی یکسان تشکیل می دهند. رزین های هیدروکربن معطر C9 / C10 / C12 به طور معمول نامگذاری می شوند زیرا توسط تعداد مونومرهای کربن در ماده شیمیایی تعریف می شوند. هیدروکربنهای معطر دارای بوی معطر مشخص و رنگ معمولی گاردنر 6 – 10 (زرد تیره تا قهوه ای تیره) هستند. آنها در آب، الکلها و کتونها محلول نیستند، با این حال در هیدروکربنهای آلیفاتیک و حلالهای هیدروکربن کلر حل می شوند.

حلال سولوسو
برای چه استفاده می شود؟
حلال سولوسو عمدتا در چسب‌ها، جوهرهای چاپ، درزگیرها، لاستیک پلی کوروپرن، ترکیبات پخت بتن، مواد ضد خشک کننده و رنگها استفاده می شود. سازگاری خوبی با SBR ،SIS ،SEBS و SEPS دارند و می توانند به عنوان چسب حساس به فشار، چسب ذوب داغ و لاستیک مصنوعی استفاده شوند. همچنین می توان آنها را روی پوشش های موجود در کشتی ها، وسایل نقلیه و پل ها قرار داد زیرا باعث بهبود درخشندگی، افزایش سختی و مقاومت در برابر آب در مناطق می شوند. در صنعت چاپ، رزین نفت باعث افزایش مقاومت در برابر آب، مصرف حلال و مقاومت در برابر خشک شدن می شود. از آنها برای علامت گذاری در جاده های گرم نیز استفاده می شود. بازارهای مصرف کننده نهایی این محصول صنایع رنگ، پوشش و لاستیک است.

حلال معطر C10 (سولوسو 150)
حلال معطر C10 به نام Solvesso 150 ، aromatic 150 ، A150 و koغیر مجاز می باشدol 150، مایعی شفاف و بی رنگ با بوی معطر ملایم و از خانواده هیدروکربن های نفتی است و عمدتا از هیدروکربن های معطر C9-C11، عمدتا C10 تشکیل شده است. حلالهای معطر Naphtaha (solvesso 150)، در زمینه کشاورزی، قارچ کش، حشره کش و علف کش تولید شده علیه سموم دفع آفات به عنوان محلول های ماده فعال و حامل استفاده می شود.

حلال سولوسو 150 چگونه تولید می شود؟
حلال معطر C10 از تقطیر جریانهای معطر حاصل از روغن خام تولید می شود. فرایندها و تجهیزات تولید، انتقال و ذخیره سازی این حلالهای معطر به طور مداوم و محصور شده است.

پیش بینی می شود تولید جهانی محصولات سنگین معطر از نوع نفتا مانند A150 بیش از 450 هزار تن در سال باشد.

شرایط نگهداری و انبار کردن سولوسو 150
حلال معطر C10 را می توان در ظروف استیل و یا مخازن ایزو نگهداری کرد و توسط کامیون های مخزن دار یا کشتی های فله حمل کرد. باید در یک مکان خنک، خشک و دارای تهویه مناسب و بدون خطر احتراق نگهداری شود. سولوسو 150 دارای وزن مخصوص 0.855 و نقطه اشتعال 55 درجه سانتیگراد است که آن را قابل اشتعال می کند و در گروه بسته بندی III طبقه بندی می شود.

حلال سولوسو
Aromatic Solvent C10 برای چه استفاده می شود؟
حلال سولوسو 150 با نقطه جوش بالا (181-205 درجه سانتیگراد) حلال هیدروکربن آروماتیک است که عمدتا در رنگ و پوشش، جوهر چاپ و صنایع شیمیایی استفاده می شود. دارای نقطه اشتعال و سرعت تبخیر بیشتر از زایلن است و آن را در صنعت رنگ و پوشش مفید می کند. همچنین هیچ محتوای اتیل بنزن ندارد و بنابراین برای فرمولاسیون های شیمیایی و آفت کش های دوستدار محیط زیست مطلوب است.

حلال سولوسو 150 ترکیبی از رزین برای ریخته گری ها است و در میادین نفتی کاربردهای حفاری دارد. همچنین برای استفاده در مایعات افزودنی فرآیندی مانند فرمولاسیون های کلرو لاستیک، رزین های مصنوعی و الکیدهای اصلاح شده روغن مناسبی است.

https://cicachem.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۱:۳۶ توسط:target موضوع: نظرات (0)