مقالات مقالات .

مقالات

بهترین فاصله زمانی بین جلسات لیزر

در مرحله آناژن (رشد) قرار دارند، تاثیر بگذارد. مقدار موهای موجود در فاز رشد با توجه به نوع پوست و موی فرد متفاوت می باشد. یکی از نکات مهم این است که رشد مو در قسمت های مختلف بدن متفاوت می باشد. چرخه ی رشد موها در نواحی مختلف بدن یکسان نیست.

موهای زائد صورت با سرعت بیشتری رشد می کنند به همین علت برای رفع آنها 5-4 هفته یکبار باید از لیزر استفاده کرد. در حالی که فاصله بین جلسات لیزر برای زیر بغل و خط بیکینی هر 8-6 هفته یکبار است. به طور کلی فاصله بین جلسات لیزر به نوع و رنگ پوست، ضخامت موها، ژنتیک فرد، ناحیه مورد درمان و مقدار رشد موهای زائد بستگی دارد.

اگر فاصله ی بین جلسات لیزر زیاد شود چه مشکلی پیش می آید؟
لیزر در مرحله ی آناژن، موهای زائد را هدف قرار می دهد. چرخه ی رشد مو با استفاده از لیزر افزایش پیدا می کند. به این ترتیب، موهایی که لیزر شده اند، به پایان عمر خود نزدیک می شوند. عواملی مانند ناحیه مورد درمان، زمان لیزر و جنسیت افراد می توانند بر سرعت رشد موها تاثیر بگذارند.

به عقیده برخی محققان، هر چقدر فاصله زمانی بین جلسات لیزر بیشتر شود، موجب کاهش تراکم موها می گردد. با این حال، تجربه نشان می دهد که زیاد شدن فاصله بین جلسات لیزر، اثربخشی لیزر را کاهش می دهد. به عبارت دیگر اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود، ممکن است با رشد مجدد موها روبه رو شوید. برای رسیدن به نتایج مطلوب لازم است تا جلسات لیزر به صورت منظم انجام شوند. در این صورت فولیکول های مو به صورت مداوم در معرض نور لیزر قرار می گیرند.

باید توجه داشت که ضخامت موها در نواحی مختلف بدن یکسان نیست. برای از بین بردن موهای ضخیم تر به جلسات بیشتری نیاز است. معمولا 6 جلسه کفایت می کند. اما در برخی مواقع جلسات بیشتری لازم است. کسانی که به دلایل مختلفی مانند مشغله کاری، مسافرت و ... بین جلسات درمانی خود فاصله می اندازند باید بدانند که ممکن است در این مدت، فولیکول های آسیب دیده خود را بازسازی کنند. به این ترتیب رشد موها مجددا شروع شود.

فاصله بین جلسات لیزر الکساندرایت
سرعت رشد موهای زائد در نواحی مختلف بدن یکسان نیست. بنابراین فواصل زمانی لیزر برای قسمت های مختلف بدن هم متفاوت می باشد.

- فاصله بین جلسات لیزر صورت :
سرعت رشد موهای زائد صورت بیشتر از بدن است. معمولا جلسات لیزر صورت با فاصله هر 4 هفته یکبار تنظیم می شوند. به مرور زمان، موهای زائد با سرعت کمتری رشد می کنند. در این حالت، با نظر پزشک، فاصله ی زمانی بین جلسات لیزر افزایش می یابد . این فاصله 6 هفته یکبار تعیین می شود.

- فاصله بین جلسات لیزر بدن :
فاصله زمانی برای از بین بردن موهای زائد بدن، حدود 6 هفته است. با گذشت زمان، حجم موها و سرعت رشد آنها کاهش می یابد. در این صورت، با صلاحدید پزشک، فاصله زمانی بین جلسات لیزر افزایش می یابد و به 8 هفته یکبار می رسد. فاصله زمانی جلسات لیزر برای موهای زائد زیر بغل 6-5 هفته یکبار، کمر 12-8 هفته یکبار و بیکینی 6-8 هفته یکبار می باشد.

https://silverbookco.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۳۹:۴۶ توسط:target موضوع: نظرات (0)