مقالات مقالات .

مقالات

لیزینگ خودرو چیست؟

خرید خودرو لیزینگی
برای خرید خودرو لیزینگی باید مبلغ توافق شده برای معامله را به مرور زمان و به صورت قسطی پرداخت کنید. تا زمانی که قسط خودرو تمام نشده باشد، سند به شما تحویل داده نمی‌شود. یعنی شما در صورت پرداخت کامل اقساط و عمل به تعهدات قید شده در قرارداد لیزینگ می‌توانید سند را دریافت کنید.

به طور کلی، فروش اقساطی خودرو با توافق بین فروشنده و خریدار انجام می‌شود. در این قرارداد، قیمت دقیق خودرو و زمان تحویل مشخص شده است. علاوه براین، تعداد اقساط و نحوه محاسبه اصل و فرع باقیمانده مبلغ هم ذکر می‌شود. خریدار اتومبیل بر اساس قرارداد، هزینه را به صورت اقساط پرداخت می‌کند. سند خودرو تا زمان پرداخت اقساط و انجام تعهدات در رهن شرکت فروشنده باقی می‌ماند.

اگر قصد خرید خودرو لیزینگی دارید، ابتدا تحقیق کنید و سپس وارد فرایند خرید شوید. این کار باعث می‌شود مورد سوء استفاده شرکت‌ها قرار نگیرید. یکی از کارهایی که لازم است انجام دهید، استعلام مجوز لیزینگ خودرو می‌باشد.

چطور متوجه شویم که شرکت فروشنده خودرو قابل اطمینان است؟
استعلام مجوز لیزینگ خودرو به شما کمک می‌کند از این موضوع مطمئن شوید. همواره پلیس انتظامی و کارشناسان قضایی و حقوقی به مشتریان هشدار می‌دهند قبل از اینکه اقدام به خرید خودرو لیزینگی کنند، درباره شرکت لیزینگ خودرو و مجوز فعالیت آن تحقیق کنند.

خرید خودرو باید از شرکت‌هایی انجام شود که مجوز فروش اقساطی خودرو را از نهادهای نظارتی و مراجع مطمئن دارند. بنابراین اگر می‌خواهید خودرویی را به صورت اقساطی خریداری کنید، ابتدا درباره مجوز لیزینگ خودرو استعلام بگیرید.

روند گرفتن استعلام مجوز لیزینگ خودرو
- مراجعه به سامانه استعلام بانک مرکزی: cbi.ir
- ورود به قسمت: بانک‌ها و نهادهای پولی مجاز
- انتخاب شرکت‌های لیزینگ (واسپاری)
البته دقت داشته باشید که صرف داشتن مجوز از بانک مرکزی، به معنای اعتماد کامل نیست. همیشه باید جنبه احتیاط را در نظر بگیرید. شرکت‌های لیزینگ خودرو مانند «بهمن لیزینگ» و «لیزینگ رایان سایپا» زیر مجموعه گروه های خودروسازی بهمن خودرو و سایپا هستند. به همین علت جزو شرکت‌های قابل اعتماد به شمار می‌روند.

برخی خودروسازان مانند بهمن موتور، مدیران خودرو و کرمان موتور از شرکت‌های لیزینگ استفاده نمی‌کنند. بلکه به صورت منظم و مداوم طرح‌های خرید اقساطی خودرو را اجرا می‌کنند.

شرکت‌های لیزینگ خودرو
شرکت‌های لیزینگ خودرو را می‌توان به 3 دسته تقسیم بندی کرد.

دسته اول : شرکت‌هایی که زیر مجموعه گروه های خودروسازی بزرگ مانند ایران خودرو، سایپا و... هستند.
دسته دوم: شرکت‌هایی که از طریق بانک‌ها اقدام به فروش اقساطی خودرو می‌کنند. از جمله این بانک‌ها می‌توان به بانک‌های ملت، پارسیان، پاسارگاد و... اشاره کرد.
دسته سوم: شرکت‌های خصوصی و مستقل
برخی شرکت‌های خصوصی و مستقل هم در زمینه لیزینگ خودرو فعال هستند.

در حال حاضر 28 مرکز لیزینگ در ایران مشغول فعالیت می‌باشند که همگی در تهران واقع هستند. البته در برخی از شهرستان‌ها هم شعبه دارند. بهتر است برای خرید اقساطی خودرو به شرکت‌های معتبری مراجعه کنید که توسط بانک مرکزی معرفی شده اند. در این صورت یک خرید مطمئن خواهید داشت و از بروز ضرر مالی جلوگیری می‌شود.

https://silverbookco.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۳۱:۵۳ توسط:target موضوع: نظرات (0)