مقالات مقالات .

مقالات

تعدادی از بهترین گوشی های ارزان قیمت لمسی و اندرویدی

بنابراین در این مطلب قصد داریم ارزان ترین گوشی های هوشمند موبایل که کارایی قابل قبولی نسبت به قیمت‌شان دارند را به شما معرفی کنیم. پس اگر به دنبال یک گوشی ارزان با قابلیت های امروزی و کار راه انداز می‌گردید، همراه ما شوید.

پرچمدار، میان‌رده یا گوشی اقتصادی: کدام را انتخاب کنم؟
هرسال کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان، گوشی‌های خود را در سه دسته بندی کلی وارد بازار می‌کنند: گوشی‌های پرچمدار، گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های اقتصادی!

پرچمدارها همان‌طور که از اسمشان پیداست دارای امکانات و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای هستند و طبق انتظار قیمت بالاتری هم دارند. این دسته از گوشی‌های هوشمند مخصوص افرادی است که بهترین فناوری‌ها و سخت‌افزار را می‌خواهند و همچنین خیلی محدودیت مالی ندارند و ترجیح می‌دهند از بهترین گوشی‌های موجود در جهان استفاده کنند
گوشی‌های میان‌رده کارایی خوب و رضایت بخشی دارند و در کنار این عملکرد مناسب شما می‌توانید آن‌ها را با قیمت مناسبی خریداری کنید. این گوشی‌ها به نسبت پرچمداران از همه نظر ضعیف‌تر هستند ولی می‌توانند نیاز اکثر کاربران را برآورده کنند و به همین دلیل بیشترین تعداد فروش گوشی در همین دسته اتفاق می‌افتد.
ارزانترین قیمت گوشی به گوشی‌های اقتصادی تعلق دارد. اولویت شرکت‌های سازنده در ساخت این مدل‌ها بیشتر قیمت است و به همین دلیل شاهد سخت افزار قوی یا صفحه نمایش باکیفیت نیستیم و همه ویژگی‌ها در سطح ابتدایی نگه داشته می‌شود. این دسته برای افرادی مناسب است که یا بودجه اندکی دارند و یا استفاده سنگینی از گوشی نمی‌کنند.
خرید گوشی اندروید ارزان قیمت
در این لیست به بهترین گوشی‌های ارزان قیمت بازار اشاره خواهیم کرد. از این محصولات نباید انتظار بسیار بالایی داشته باشید و با آن‌ها تنها می‌توانید کارهای ساده را انجام دهید و همچنین از برنامه‌های مرسوم مانند واتساپ و اینستاگرام و تلگرام استفاده کنید، البته آن هم نه با سرعت عالی. لیست زیر از قیمت زیاد به کم مرتب شده است و گزینه‌های ابتدای لیست شرایط بهتر و البته قیمت بالاتری هم دارند.
وان پلاس Nord N100 نسخه 64/4 گیگابایت
گوشی وان پلاس نورد N100 یک طراحی ساده و براق دارد و طبق انتظار از قاب پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند. سازنده چینی برای این گوشی از یک پنل ۶.۵۲ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ استفاده کرده و در نتیجه در هر اینچ تراکم ۲۶۹ پیکسل قرار گرفته است. این مشخصات برای یک گوشی اقتصادی منطقی هستند اما استفاده از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی باعث می‌شود این مدل از رقبای خود بهتر عمل کند. یان نمایشگر از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد و به طور کلی این گوشی می‌تواند حدود ۲ روز کامل شارژدهی کند.
قلب تپنده وان پلاس نورد N100 اسنپدراگون 460 است. این چیپست ۱۱ نانومتری به خوبی از پس کارهای معمول برمی‌آید و به دلیل رابط کاربری روان وان پلاس بعید است که با کندی یا لگ زیاد مواجه شوید. البته این به معنای عملکرد سخت افزاری عالی نیست و نمی‌توانید به سراغ اجرای بازی‌های سنگین بروید. این محصول با وجود داشتن برچسب اقتصادی از سه دوربین اصلی، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای 13، 2 و 2 مگاپیکسلی و یک سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.
گلکسی A04e و A04 نسخه 32/3 گیگابایت
گلکسی A04e یکی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ است و تنها چند ماه از معرفی و عرضه آن به بازار گذشته است. این محصول 188 گرم وزن دارد و از طراحی ساده و آشنایی بهره می‌برد و ژن‌های مشترک بین این مدل و دیگر اعضای خانواده a سامسونگ به وضوح دیده می‌شود. دوربین اصلی گلکسی A04e از سنسور 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار استفاده می‌کند و دوربین تشخیص عمق میدان دارای سنسوری 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این بخش دوربین را کامل می‌کند و در این گوشی لنز فوق عریض دیده نمی‌شود.
با نگاهی به قسمت روبرویی این مدل متوجه پنلی 6.5 اینچی از نوع PLS LCD خواهیم شد که توانسته حدود 82 درصد از فضای روبرو را به خود اختصاص دهد. این صفحه نمایش از رزولوشن 1600 در 720 استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم 270 پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. سامسونگ برای تأمین قدرت این گوشی از چیپست 12 نانومتری هلیو P35 کمک گرفته است، تراشه‌ای که قدرتی کم و بیش یکسان با اگزینوس 850 دارد و می‌تواند بدون مشکل از پس کارهای روزمره بربیاید.

از دیگر مشخصه‌های این مدل می‌توان به باتری 5000 میلی ‌آمپر ساعتی، One UI 4.1 بر پایه اندروید 12 و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد. گلکسی A04 نیز در تمامی بخش‌ها شبیه به A04e است و تنها برتری آن به داشتن دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در مقایسه با سنسور 13 مگاپیکسلی برادر خود برمی‌گردد. پس در کل گلکسی A04 را می‌توانیم انتخاب بهتری به نسبت A04e بدانیم.
ریلمی C30 نسخه 32/3 گیگابایت
ریلمی چند سالی است که در بازار جهانی به موفقیت و فروش خوبی دست پیدا کرده اما این برند مدت کوتاهی است که در ایران وارد شده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این سازنده چینی محصولات خوبی دارد و یکی از گوشی‌های جذاب این برند همین ریلمی C30 است. این گوشی جزو محصولات اقتصادی به حساب می‌آید ولی با این وجود از طراحی تخت و مدرنی استفاده کرده تا از نظر ظاهری خود را به مدل‌های گران‌تر نزدیک کند. ریلمی C30 وزنی 182 گرمی دارد و برای نمایش محتوا از یک پنل 6.5 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD استفاده می‌کند و تراکم 270 پیکسل بر هر اینچ را نیز در اختیار قرار می‌دهد.
در بخش سخت افزاری ریلمی یک انتخاب هوشمندانه و جذاب انجام داده و از تراشه 12 نانومتری Tiger T612 کمک گرفته است. این چیپست قدرت بسیار خوبی برای محصولی با این برچسب قیمتی دارد. برای مثال توان پردازشی cpu این تراشه حدود 40 درصد از اگزینوس 850 سامسونگ بیشتر است و این در حالیست که این محصول به نسبت گوشی مانند A13 قیمت بسیار کمتری دارد.

ریلمی C30 یک دوربین اصلی با سنسور 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی با سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد. این مدل از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 10 واتی بهره می‌برد و می‌تواند بسته به استفاده تا 2 روز یا بیشتر دوام بیاورد. از دیگر مشخصه‌های این مدل می‌توان به اندروید 11 و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد.
سامسونگ Galaxy A03s نسخه 32/3 گیگابایت
سامسونگ در گوشی گلکسی A03s از طراحی مرسوم خود استفاده کرده و این کهکشانی به خوبی ژن کره‌ای خود را نشان می‌دهد. این محصول از نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD+ بهره می‌برد و کیفیت قابل قبولی را در اختیار قرار می‌دهد. این گوشی اقتصادی از سه دوربین اصلی، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۱۳، ۲ و ۲ مگاپیکسلی برخوردار است و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی این مجموعه را همراهی می‌کند.
این کهکشانی از تراشه هلیو P35 قدرت می‌گیرد و به لطف همین چیپست می‌تواند از پس کارهای معمول بدون مشکل بربیاید. این گوشی مانند مدل بالایی دارای باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و می‌تواند ۱.۵ تا ۲ روز دوام بیاورد. حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ از دیگر مشخصه‌های اصلی این کهکشانی هستند.
گلکسی A03 نسخه 32/3 گیگابایت
در لیست گوشی گلکسی A03 هم قرار می‌گیرد، محصولی با 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم که از یک صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی استفاده می‌کند. این پنل دارای وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ است و مانند دیگر گوشی‌های موجود در این لیست کیفیت قابل قبولی دارد نه خوب. این گوشی از پلاستیگ ساخته شده ولی با این وجود طراحی خوبی دارد و دوربین‌های آن درون یک قاب مربعی قرار گرفته‌اند.
درون این قاب مربعی دو دوربین دیده می‌شود که دوربین اصلی حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دارد و دوربین دوم هم از حسگر ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی پرتره بهره می‌برد. با دوربین اصلی می‌توان ویدئوهایی با کیفیت Full HD با نرخ ۳۰ فریم برثانیه ضبط کرد. دوربین سلفی این کهکشانی سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد و انرژی مورد نیاز این محصول نیز توسط یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین می‌شود.
گلکسی A03 Core نسخه 32/2 گیگابایت
گلکسی A03 Core یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های این برند کره‌ای است. این گوشی از پنلی 6.5 اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن HD+ و تراکم پیکسلی 270 استفاده می‌کند و نمایشگر توانسته حدود 82 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد. سامسونگ در بخش سخت افزاری از چیپست Unisoc SC9863A استفاده کرده است، تراشه‌ای که خیلی قوی نیست ولی برای کارهای ساده عملکرد قابل قبولی دارد، هرچند که بی‌نقص نیست و باید به طور کلی انتظار لگ و کندی را داشته باشید.
این کهکشانی در کل از دو دوربین بهره می‌برد، یکی اصلی با سنسور 8 مگاپیکسلی و فوکوس خودکار و دیگری سلفی با سنسور 5 مگاپیکسلی که درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر دیده می‌شود. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و Android 11 نسخه GO Edition از دیگر مشخصات اصلی این کهکشانی سامسونگ هستند.
نوکیا C30 نسخه 64/3 گیگابایت
گوشی‌های نوکیا همگی از اندروید خام گوگل استفاده می‌کنند و در آن‌ها خبری از رابط کاربری نیست. این موضوع سبب می‌شود تا رابط کاربری باعث کندتر شدن اندروید نشود و شما عملکردی روان با وجود سخت افزار نه چندان قوی را شاهد باشید. نوکیا C30 یکی از یکی از نماینده‌های نوکیا با قیمت پایین است که مشخصات نسبتا خوبی هم دارد. این گوشی از یک صفحه نمایش بزرگ 6.82 اینچی با رزولوشن HD+ میزبانی می‌کند و در نتیجه تراکم 257 را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این پنل کیفیت قابل قبولی دارد و با داشتن اندازه بزرگ به شما اجازه می‌دهد محتوا را با لذت بیشتری مشاهده کنید.
این محصول از پردازنده 28 نانومتری SC9863A Unisoc استفاده می‌کند و به کمک آن می‌تواند از پس اجرای برنامه‌های روزمره مانند شبکه‌های اجتماعی بربیاید. نوکیا در بخش دوربین از دو سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی اصلی و عمق میدان استفاده کرده و برای تصاویر سلفی از سنسور 5 مگاپیکسلی کمک گرفته است. باتری گوشی نوکیا سی 30 ظرفیتی 6000 میلی آمپر ساعتی دارد و به لطف این ظرفیت می‌تواند شارژدهی دو روزه و حتی بیشتر را ارائه کند.

https://www.technolife.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۷:۲۱ توسط:target موضوع: نظرات (0)